Monday, January 31, 2011

Cemburu

Cemburu
Kulihat betapa dia dikasihi
Cemburu
Hatiku terasing
Bagai tidak dikasihi
Bagai tidak dipeduli
Siapa aku buatnya?
Lalu
Dengan tegasku berpaling
Aku tidak mengharap kasihnya
Aku tidak ingin dikasihinya
Aku tidak ingin dicintainya
Cukuplah aku begini
Biarkan dia dengan kasihnya
Biarkan dia dengan cintanya
Kerana aku mampu hidup sendiri
Aku mampu hidup berdikari
Cukuplah hormatku padanya
Cukuplah hormatnya padaku
Cukuplah tanggungjawab yang dipikul bersama
Walau hati dihiris cemburu
Pada kasih yang dikongsi
Pada cinta yang diberi
Kerana aku bukan yang layak
Untuk menagih kasih setia
Dia dengan hatinya
Aku dengan hatiku
Kita berbeza
Dalam dunia berbeza
walau hidup dalam bumbung yang sama
namun
kita terasing
jiwa yang sukar ku selami
adalah jiwaku

No comments:

Post a Comment