Wednesday, October 26, 2011

Antara cita-cita ibu dan diriku

Antara cita-cita ibu dan diriku
mana satu yang patut kuturutkan
keliru memikirkan
antara keinginanku dan ibu..

Ibu ingin aku bahagia
menggapai kejayaan di mata dunia
berkhidmat kepada agama dan negara
menjadi permata yang kilauannya dikagumi semua..

Aku juga ingin bahagia
menggapai kejayaan tanpa sesiapa yang menduga
berkhidmat kepada agama dan negara
menjadi mutiara yang jauh tersembunyi di dasar lautan sana..

Cara kami berbeza
Pandangan kami berbeza

Antara cita-cita ibu dan diriku
Aku serahkan kepada Tuhan yang menciptakan ibu dan aku
Kadang-kadang aku sangka itu yang terbaik buatku
sedang itu bukanlah yang terbaik buatku
كل ميسر لما خلق له
Setiap sesuatu dimudahkan untuk apa ia diciptakan
dan ketentuan Ilahi itu pastilah yang terbaik buat hamba-hambaNYA..

Antara permata dan mutiara
apa yang lebih bermakna
adalah RedhaNYA..

Ya Allah
Kami memohon redhaMU..
dan syurgaMU..

No comments:

Post a Comment