Tuesday, November 1, 2011

Wahai Suamiku


يا زوجي
Wahai suamiku
أنعم الله علي بك
Allah telah mengurniakan kepadaku nikmatNYA melaluimu
أنت في قلبي
Dirimu dalam hatiku
صابر
Seorang yang sabar
صالح
Seorang yang soleh
سبحان الله الذي خلقك
Maha Suci Allah yang telah menciptakanmu
وجعلك إمامي
dan menjadikan dirimu Imamku
الحمد لله الذي أهداني ووهبني أنت
Segala puji bagi Allah yang telah menghadiahkan dirimu buatku
يا زوجي
Wahai suamiku
أنت تسمو في عيني
Dirimu amat mulia pada pandanganku
كل يوم يزداد حبي وشوقي لك
Setiap hari cinta dan rinduku padamu makin bertambah
أنت حبيبي بعد حب الله ورسوله
Dirimu adalah cintaku selepas cinta kepada Allah dan RasulNYA
اليوم
Hari ini
اليوم عرسنا
Adalah hari perkahwinan kita
أعاهد الله
Aku berjanji kepada Allah
أن أكون مخلصة
untuk menjadi seorang isteri yang ikhlas
أعاهد الله
Aku berjanji kepada Allah
أن أكون وفية
untuk menjadi seorang isteri yang setia
أمام كل أقاربنا
di hadapan semua kaum kerabat kita
أمام كل عشيرتنا
di hadapan semua ahli keluarga kita
أعاهد الله
Aku berjanji kepada Allah
أن أكون زوجة صالحة
untuk menjadi seorang isteri yang solehah
أشهد الله أني راضية عنك
Aku bersaksi kepada Allah, sesungguhnya aku meredhai dirimu..
وأرجو أنك راض عني
dan aku berharap semoga dirimu juga turut meredhaiku..
يا زوجي
Wahai suamiku
أحبك في الله
Aku mencintaimu kerana Allah ^_^


No comments:

Post a Comment