Friday, November 11, 2011

Pilihan Terbaik!

Jika ada 100 pilihan & antaranya adalah dia,
tentu aku akan memilih dia
Jika ada 10 pilihan & antaranya adalah dia,
tentu aku akan memilih dia
Jika ada 2 pilihan & antaranya adalah dia,
tentu aku akan memilih dia..
Bukan kerana kesempurnaannya pada pandanganku,
Bukan juga kerana ketiadaan pilihan selain dia,
Aku memilih dia
kerana aku menyenangi akhlaknya
kerana kelebihannya adalah kelemahanku
dan kelebihanku adalah kelemahannya

...

Pilihanku ini
adakah yang terbaik buatku?
diakah itu?
diakah itu?
hanya Tuhan Maha Tahu..

Namun, jika nanti
yang ada
hanyalah1 pilihan
dan tidak ada dia dalam pilihan itu
kala aku tidak lagi mampu memilih dia
Maka,
aku pun akan menerima sesiapa yang dipilih itu
sbg PMBERIAN TRBAIK dari Tuhanku..
Ya Allah, Ya Tuhanku,
Jadikanlah aku mencintai dan meredhai pilihan yang Engkau berikan
Jadikanlah aku menyayangi seikhlas hati pilihan yang Engkau amanahkan..
kerana aku sebelumnya
hanya memilih berdasarkan ilmu dan rasa seorang hamba..
maka
boleh jadi aku membenci sesuatu sedangkan ia baik buatku..
dan boleh jadi aku menyukai sesuatu sedangkan ia buruk buatku..

Ya Allah
Kami memohon cintaMU
cinta kepada mereka yang mencintaiMU
cinta kepada amalan yang mendekatkan diri kepadaMU
Ya Allah
Jadikanlah cintaMU
lebih aku cintai daripada diriku, keluargaku, dan air yang nyaman..
Amin~




No comments:

Post a Comment