Sunday, March 18, 2012

SubhanALLAH aku mencintaimu..


Hari-hari berlalu
hidup bersamamu
membina bersama
keluarga bahagia
di atas satu cinta
kerana-NYA..

SubhanAllah aku mencintaimu
SubhanAllah aku menyayangimu
SubhanAllah aku mengasihimu
kaulah suami
selalu di hatiku..

Semoga cinta ini
membawa kita bersama
ke syurga-NYA yang abadi..

Cinta ini bukan semata cinta kepada cinta itu sendiri, bahkan cinta antara suami dan isteri itu adalah kurniaan Tuhan Yang Maha Mencintai lagi Maha Mengasihi hamba-hamba-NYA.. Demi membolehkan pasangan suami isteri membentuk keluarga bahagia dalam ketenangan, kasih sayang, dan keamanan.. 

Di kala terluka, di kala cinta itu diuji, kita kembali kepada-NYA, mencari penyelesaian.. Sesungguhnya wahai suamiku, aku kini sedang menghitung kembali, memuhasabah diri, daripada aku tega mengeluarkan kata-kata yang mungkin bakal menyakitkan hatimu, lebih baik bagiku untuk membaca Kalam-NYA dan menghayati ayat-ayat-NYA..

وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجاً لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ
 [الروم : 21]
"Dan di antara tanda-tanda-NYA, Dia telah menciptakan bagimu daripada dirimu sendiri pasangan-pasangan agar kamu tenang kepadanya, dan dia telah menjadikan antara kamu mawaddah (cinta) dan rahmah (kasih sayang), sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar merupakan tanda-tanda bagi kaum yang berfikir". (ar-Rum: 21)

Kala menghayati ayat ini, aku kembali bersemangat. Wahai suamiku, ya, aku ingin menjadi pendampingmu yang sentiasa menenangkan, agar terbentuklah mawaddah dan rahmah itu dalam keluarga kita.. Dan ia pastinya bukan sekadar memiliki anak-anak dengan nama Mawaddah, Rahmah mahupun Sakinah, bahkan lebih daripada itu.. ^_^


No comments:

Post a Comment